ეკატერინე ონიანი
ასოცირებული პროფესორი, ხელოვნებათმცოდნეობის დოქტორი
მუსიკის თეორიისა და სამუსიკო პალეოგრაფიის სასწავლო კურსის პედაგოგი
შესახებ
პუბლიკაციები

1996 წელს დაამთავრა თბილისის ვანო სარაჯიშვილის სახელობის სახელმწიფო კონსერვატორიის კომპოზიციისა და მუსიკისმცოდნეობის ფაკულტეტი.
2004 წელს დაიცვა დისერტაცია თემაზე: „ნევმური დამწერლობა და ნევმირების სისტემა ღვთისმსახურების ქართულ პრაქტიკაში (X-XI და XVIII საუკუნეების ხელნაწერთა მაგალითზე)“ და მიენიჭა ხელოვნებათმცოდნეობის მეცნიერებათა კანდიდატის ხარისხი.
1996-2005 წლებში იყო თბილისის ვანო სარაჯიშვილის სახელობის სახელმწიფო კონსერვატორიის მუსიკის თეორიის მიმართულების მეცნიერ-თანამშრომელი, 2000-2005 წლებში — ამავე მიმართულების პედაგოგი; 2005 წლიდან დღემდე არის თბილისის ვანო სარაჯიშვილის სახელობის სახელმწიფო კონსერვატორიის მუსიკის თეორიის მიმართულების ასოცირებული პროფესორი; 2005-2008 წლებში მუშაობდა თბილისის ვანო სარაჯიშვილის სახელობის სახელმწიფო კონსერვატორიის სასწავლო-სამეცნიერო დეპარტამენტის კოორდინატორად სამეცნიერო დარგში; 2010-2014 წლებში თბილისის ვანო სარაჯიშვილის სახელობის სახელმწიფო კონსერვატორიის სადისერტაციო საბჭოს სწავლული მდივანია.

გამოქვეყნებული პუბლიკაციები:
1.საერთო ნევმური ფორმულები მიქაელ მოდრეკილის „საწელიწდო იადგარის“ მიხედვით, მუსიკისმცოდნეობის საკითხები, სამეცნიერო შრომების კრებული, თბილისი, 1999წ.;
2.ზოგიერთი მოსაზრება ქართული გამშვენებული გალობის შესახებ, სასულიერო და საერო მრავალხმიანობის პრობლემები, თბილისი, 2001წ.;
3.გალობის გამშვენების საკითხისათვის ქართულ საგალობო პრაქტიკაში, ტრადიციული მრავალხმიანობის პირველი საერთაშორისო სიმპოზიუმის მოხსენებები, თბილისი, 2003წ.;
4.К вопросу о проявлении христианской символики в грузинской невменной нотации, სასულიერო მუსიკის ისტორიის, თერორიისა და ესთეტიკის საკითხები, ტ.II, ერევანი, 2005წ.;
5.Амвроси Некресели, დიდი მუსიკალური ენციკლოპედია, ტ.I, მოსკოვი, 2005წ.;
6.Андриадзе Манана, დიდი მუსიკალური ენციკლოპედია, ტ.I, მოსკოვი, 2005წ.;
7.ძველი სამუსიკო დამწერლობა, ჟურნალი „ლიტერატურა და ხელოვნება“, №4, თბილისი, 2006წ.;
8.ამბროსი ნეკრესელი — სრული მგალობელი, გაზ. „ქართული გალობა“, №5, თბილისი, 2007წ.;
9.ქართული ნევმური სისტემა, „ქართული გალობა“, №9, თბილისი, 2007წ.;
10.სრულიად საქართველოს კათოლიკოს-პატრიარქი უწმიდესი და უნეტარესი ილია II და ქართული საეკლესიო გალობა (თანაავტორები: მ. ანდრიაძე, მ. სუხიაშვილი), ჟურნალი „ლიტერატურა და ხელოვნება“, №12 თბილისი, 2007წ.;
11.ამბროსი ნეკრესელი და მისი მნიშვნელობა ქართული ნევმური სისტემის ისტორიაში, ჟურნალი „ლოგოსი“, IV, თბილისი, 2007წ.;
12.Закономерности кадансовых графических формул в грузинской невменной системе, უძველესი მუსიკა – თანამედროვე ხედვა, გამოცემა 88, ნაწილი 2, კიევი, 2009წ.;
13.ქართული ნევმური სისტემის წარმომავლობის საკითხისათვის, ბიზანტინოლოგია საქართველოში-2, წიგნი II, თბილისი, 2009წ.;
14.დიმიტრი (დიტო) ჭალაგანიძის ნევმირებული ხელნაწერის შესწავლისათვის (თანაავტორი მ. სუხიაშვილი), ბიზანტინოლოგია საქართველოში-3, წიგნი II, თბილისი, 2011წ.;
15.ქართული ნევმური სისტემის საკითხები ოთარ ჩიჯავაძის შრომებში, მუსიკისმცოდნეობის საკითხები, სამეცნიერო შრომების კრებული, ოთარ ჩიჯავაძე 90, თბილისი, 2011წ.;
16.ქართული გალობის მრავალხმიანობის საკითხისათვის, ტრადიციული მრავალხმიანობის მეხუთე საერთაშორისო სიმპოზიუმის მოხსენებები, თბილისი, 2012წ.;
17.Карбелашвили (თანაავტორი მ. სუხიაშვილი), Православная энциклопедия, ტ.XXXI, მოსკოვი, 2013წ.;
18.Georgian Hymnody (თანაავტორი მ. სუხიაშვილი), კენტერბერის ჰიმნოგრაფიული ლექსიკონი, 2013წ.
19.საერთაშორისო კონფერენციები:
20.ტრადიციული მრავალხმიანობის პირველი საერთაშორისო სიმპოზიუმი, თბილისი, 2002წ.;
21.მეორე საერთაშორისო სიმპოზიუმი: „ქრისტიანობა ჩვენს ცხოვრებაში: წარსული, აწმყო, მომავალი“, თბილისი, 2005წ.;
22.დეკანოზ იოანე ვოზნესენსკის 170 წლისთავისადმი მიძღვნილი საერთაშორისო კონფერენცია „საეკლესიო გალობის ტრადიციები: წყაროთმცოდნეობისა და ტექსტოლოგიის პრობლემები“, კიევი, 2008წ.;
23.ბიზანტინოლოგია საქართველოში-3, ახალციხე, 2009წ.;
24.ფოლკლორული და სასულიერო მუსიკის მე-4 საერთაშორისო ფესტივალი, ბათუმი, 2009წ.;
25.ტრადიციული მრავალხმიანობის მეხუთე საერთაშორისო სიმპოზიუმი, თბილისი, 2010წ.;
26.ბიზანტიური მუსიკისა და ჰიმნოგრაფიის ამერიკული საზოგადოების მესამე საერთაშორისო კონფერენცია, ათენი, 2011წ.;
27.The General Principes of Georgian Neumatic Notation, შუა საუკუნეებისა და აღორძინების ეპოქის მუსიკის კონფერენცია, ბირმინგემის უნივერსიტეტი, ინგლისი, 2014წ.


FaceBook Twitter Google