ისტორიის მეცნიერებათა დოქტორი, საქართველოს ეთნოლოგიის სასწავლო კურსის პედაგოგი

1977 წელს დაამთავრა თბილისის ივ. ჯავახიშვილის სახელობის სახელმწიფო უნივერსიტეტის დასავლეთ ევროპის ენებისა და ლიტერატურის ფაკულტეტი (ინგლისური ენა). 1978_1981 წლებში გაიარა სემინარების კურსი ეთნოლოგიაში გიორგი ჩიტაიას ხელმძღვანელობით. 1977–2018 წლებში იყო ივ. ჯავახიშვილის სახ. ისტორიისა და ეთნოლოგიის ინსტიტუტის თანამშრომელი; 2001–2006 წლებში  საქართველოს საპატრიარქოსთან არსებული ქრისტიანული კვლევის საერთაშორისო ცენტრის კოორდინატორი. ამავე პერიოდში იყო საქართველოს საპატრიარქოსთან არსებული ქრისტიანული კვლევის საერთაშორისო ცენტრის ჟურნალ „ლოგოსის“  რედკოლეგიის წევრი. 2001–2004 წლებში იყო სვეტიცხოვლის საკათედრო ტაძრის შენობა-ნაგებობათა აღდგენის ხელშემწყობი დარბაზის სწავლული მდივანი. 2004 წლიდან დღემდე არის საქართველოს ანალიტიკური ფსიქოლოგიის ასოციაციის წევრი, ასოციაციის მთარგმნელობითი ჯგუფის ხელმძღვანელი და ანალიტიკური ფსიქოლოგიის საერთაშორისო ასოციაციის წევრობის კანდიდატი. 2010 წელს იყო თბილისის სასულიერო აკადემიასთან არსებული საეკლესიო გალობისა და სიმღერის უმაღლესი სასწავლებლის ეთნოლოგიის მოწვეული  პედაგოგი. 2011 წლიდან დღემდე თბილისის ვანო სარაჯიშვილის სახ. სახელმწიფო კონსერვატორიის მოწვეული პედაგოგია. 2015 წლიდან დღემდე – ბავშვთა ფსიქო-სოციალური მომსახურების ცენტრი „მწვანე სახლის“ ფსიქოლოგია, ამავე წლიდან დღემდე მითოდრამის პროექტ „ნერგის“ თერაპევტია.

  1. საახალწლო დღესასწაული ერწო – თიანეთში (ახალი წლის წინა და პირველი დღე), კრ. ისტორიულ – ეთნოგრაფიული შტუდიები II, თბ. 1985.
  2. რელიგიური რწმენის ერთი ეთნოგრაფიული ასპექტის შესახებ, ქართველი ხალხის ტრადიციული სამეურნეო და სულიერი კულტურა (ეთნოგრაფიული კრებული), თბ. 1987.
  3. შობის დღესასწაული ერწო – თიანეთში, კრ. მასალები საქართველოს ეთნოგრაფიისათვის, XXIII, თბ., 1987.
  4. ზ. ჩხიკვაძის როლი ქართული მუსიკალური ფოლკლორის განვითარებაში, ჟურ. საბჭოთა ხელოვნება, #11, 1987, გვ. 129 – 133.
  5. წმ. ბასილის ადგილი საახალწლო დღეობათა ციკლში ქართული ეთნოგრაფიული მასალების მიხედვით, კრ. ეთნოგრაფიული გამოკვლევები, გამ. „მეცნიერება,თბ., 1989, გვ. 59.
  6. Христос Воскрес!, газ. «Свободная Грузия», 22 aprili, 1995.
  7. მზიანი ღამე, გაზ. ლიტერატურული საქართველო, 19 – 26 ივლისი, 1996.
  8. ელეონის მთა, გაზ. ბურჯი ეროვნებისა, #7(24), 1997, გვ. 4.
  9. „…ხატი იგი შენი მკვიდრობდეს მცუელად მათდა უკუნისამდე ჟამთა“, გაზ. წილკანი (გაზ. ლიტერატურული საქართველო, მცხეთის განვითარების ფონდი), სექტემბერი, 1997.
  10. დიალოგი, რომელიც უნდა გაგრძელდეს, ჟურ. რელიგია, რედაქტორი #3 – 4, 1998, თანაავტორობით, გვ. 90 -95.
  11. ლომისობის დღესასწაულის თარიღის რაობისათვის, ჟურ. საქართველოს საპატრიარქო, #1, 1998, 58-64.
  12. ეორტოლოგიური წელიწადის კვალი ხევსურთა ხალხურ დღესასწაულებში, ჟურ, რელიგია, #5 – 6, 1999, გვ. 90 -93.
  13. 7 მაისის დღესასწაული საქართველოში, ჟურ. ანალები, #2, 1999, გამ. “მემატიანე”, გვ. 66 -70.
  14. ენკენიის ხევსურული დღესასწაული, ჟურ. კლიო, #7, 2000, გამომცემლობა “მემატიანე,” გვ. 116 -133.
  15. ხალარჯობა, ჟურ. რელიგია, #7 – 8 – 9, 2000, გვ. 58 -64.
  16. ალილო – “დიდება მაღალთა შინა ღმერთსა, და ქუეყანასა ზედა მშვიდობაÁ და კაცთა შორის სათნოებაÁ”, გაზ. საპატრიარქოს უწყებანი, #1 (103), 2001, 6 – 12 იანვარი, გვ. 10.
  17. თხისა და ცხვრის ეგზეგეტიკა, ქრისტიანობა საქართველოში, ისტორიულ – ეთნოგრაფიული გამოკვლევები, 2000, გამ. “მემატიანე”, გვ. 104 – 112.
  18. არის კი ვალენტინობა ქრისტიანული დღესასწაული?, გაზ, საპატრიარქოს უწყებანი, #6 (108), 2001, 10 – 16 თებერვალი.
  19. ქართული მრავალხმიანი საგალობელი – ჩვენი ეროვნული საუნჯე, გაზ. საპატრიარქოს უწყებანი, #12 (114), 2001, გვ. 6 – 7.
  20. რატომ ვივიწყებთ საკუთარს და ვითავისებთ უცხოს?, ჟურ. ბურჯი ეროვნებისა, #3 – 4, 2001, გვ. 25 – 26.
  21. რატომ უწოდებენ აღმოსავლეთ საქართველოს მთაში მიცვალებულის სულს “სულიწმინდას”?, ქართველური მემკვიდრეობა V, ქუთაისი, 2001, გვ. 265 -274.
  22. წმიდა თამარ მეფე და მენელსაცხებლე დედები, გაზ. საპატრიარქოს უწყებანი, #19, 2001, გვ. 15.
  23. წმინდა ანდრია პირველწოდებულის “ეთნოგრაფიული გზების” კვალდაკვალ, ჟურ. საქართველოს საპატრიარქო, #4, 2001, გვ. 93 – 100.
  24. The Origin and Development of Rosary, ჟურ. კავკასიის მაცნე, რედ. ვოვა კიკილაშვილი, #3, თბ. 2001, გვ. 122 – 129. სკვნილის გენეზისი და განვითარების ისტორია, ჟურ, რელიგია, #7 – 8 – 9, 2001, გვ. 38 – 54.
  25. კეთილი სამარიტელის იგავი წმ. მამების კომენტარების მიხედვით, ჟრ. რელიგია, #10 – 11 – 12, 2001, გვ. 16 -23.
  26. ქართული წირვა – ლოცვის მფარველი, გაზ. საპატრიარქოს უწყებანი, 2002, #4 (158), 25 -31 იანვარი, გვ. 8.
  27. სკვნილი, დამოუკიდებელი საბავშვო ალმანახი „ციცინათელა“; #55, 2002, გვ. 4.
  28. ქრისტიანობის შესახებ, დამოუკიდებელი საბავშვო ალმანახი „ციცინათელა“, #58, 2002, გვ. 4.
  29. მარიამ ღვთისმშობელი, დამოუკიდებელი საბავშვო ალმანახი „ციცინათელა“, #60, 2002, გვ. 4.
  30. იესო ქრისტე, დამოუკიდებელი საბავშვო ალმანახი „ციცინათელა“, #62, 2003, გვ. 4.
  31. წარმართული შესაქმის ქართული დღესასწაული, კრებული „ახალი პარადიგმები“,  #5, თბ., 2001, გვ. 5 – 18.
  32. ჭონა და აღდგომის მახარებლები, გაზ. საპატრიარქოს უწყებანი, #16(223), 2003, 25 აპრილი – 1 მაისი, გვ. 17 – 18.
  33. ალილო ახლოვდება (ხელმოუწერელი), გაზ. საპატრიარქოს უწყებანი, #49, 2003, 11 – 17 დეკმბერი, გვ.11.
  34. კიდევ ერთხელ ალილოს შესახებ, გაზ. საპატრიარქოს უწყებანი, #50, 2003, 18 – 24 დეკმბერი, გვ.12 – 13.
  35. ალილო, ანუ ვადიდოთ უფალი, გაზ. საპატრიარქოს უწყებანი, #51, 2003, 25 – 31 დეკმბერი, გვ. 9 – 11.
  36. მღვდლმოწამე ათინოგენის თაყვანისცემის საკითხისათვის საქართველოში, კრებული “მასალები საქართველოს ეთნოგრაფიისათვის“, XXVI, მიძღვნილი თინა ოჩიაურისადმი, თბ., 2004, გვ. 11  – 122.
  37. სკვნილის განვითარების  ისტორია და გენეზისი (დაიბეჭდა ჟურ. რელიგიაში გამოქვეყნებული სტატია კუპირებული სახით), ჟურ. „რწმენა და ცოდნა“., #1(11), 2003, სექტმბერი – ნოემბერი, გვ. 38 – 43
  38. .Hbnefks cjndjhtybz vbhf d yjdjujlytv ghfplybrt uhepby, საერთაშორისო სამეცნიერო კონფერენცია”კავკასიის არქეოლოგია(IV)და ეთნოლოგია(III)”, მოხსენებათა მოკლე შინაარსების კრებული, თბ. 2002, გამ. “ნეკერი”.
  39. ერთი ქრისტიანული დღესასწაულის ტრანსფორმაციის შესახებ, ჟურ. ლოგოსი, #2, თბ., 2004, გამ. “მემატიანე”, გვ.44-147.
  40. შორს წასული ახლობლის გახსენება, კრ. ისტორიულ -ეთნოგრაფიული ძიებანი, V11,  თბ., 2004, გამ.”მემატიანე”, გვ. 28.
  41. “მზე შინა და მზე გარეთა, მზევ შინ შემოდიო” ანუ ზოგი რამ ქართული კალენდრის შესახებ, კრ. ისტორიულ -ეთნოგრაფიული ძიებანი, V?,  თბ., 2004, გამ.”მემატიანე”, გვ. 30 – 36.
  42. წმ. დავით გარეჯელთან დაკავშირებული დღესასწაულები, კრებ. საქართველოს სიძველენი, #4 – 5, თბ. 2003, გვ. 46 – 51.
  43. სოციალიზაციის რელიგიური გზა ტრადიციულ საზოგადოებაში, ჩუბინი, მოძრაობა “მომავალი შენია”- ს ჟურნალი, #3, თბ. 2004, გვ. 14 – 24 (გამომცემლობა არ არის მითითებული).
  44. ჭიაკოკონობა, Fფუძე – მართლმადიდებლური ჟურნალი უცხოეთში მცხოვრებ ქართველთათვის, თბ. 2005, #2(4), მარტი – აპრილი, გვ. 29.
  45. ამბავი საქართველოს ახლო წარსულიდან, Fფუძე – მართმადიდებლური ჟურნალი უცხოეთში მცხოვრებ ქართველთათვის, თბ. 2005, #4(6), გვ. 14 -15.
  46. სტუმარი ღვთისაა, ვერა ბარდაველიძის 100 წლისთავისადმი მიძღვნილი კრებული მასალები საქართველოს ეთნოგრაფიისათვის(მსე), XXV, გამ. “მემატიანე”, თბ. 2005, გვ. 290 – 297.
  47. ჰაინრიხ კარლ ფირცი, ანალიტიკური ფსიქოლოგია: დაკარგული სიმბოლო, ანუ ძიებანი მასის ფსიქოზის შესახებ, ინგლისურიდან თარგმნა და შენიშვნები დაურთო ნინო ღამბაშიძემ, ჟურ. რელიგია, #10 – 11 – 12, გვ. 58 – 70. ჰაინრიჰ კარლ ფირცი, ანალიტიკური ფსიქოლოგია და საზოგადოება: დაკარგული სიმბოლო, ანუ ძიებანი მასის ფსიქოზის შესახებ (ინგლისურიდან თარგმნა და ბოლოთქმა დაურთო ნინო ღამბაშიძემ), ისტორიისა და ეთნოლოგიის ინსტიტუტის შრომები, X-XI, 2010/2011 (დაიბეჭდა 1912 წელს). მეორე შევსებული გამოცემა.
  48. ქართული ხალხური და საეკლესიო კალენდრების ურთიერთმიმართების ზოგიერთი საკითხი, II საერთაშორისო სიმპოზიუმი მიძღვნილი საქართველოში ქრისტიანობის გავრცელების 20 საუკუნის იუბილისადმი, “ქრისტიანობა ჩვენს ცხოვრებაში: წარსული, აწმყო, მომავალი”, თბ., 2005, 24 -26 ნოემბერი, გვ. 37 – 41.
  49. ჭონას ტრადიცია და მისი გენეზისის ზოგიერთი საკითხი, ტრადიციული მრავალხმიანობის საერთაშორისო სიმპოზიუმი, მოხსენებები 23 – 27 სექტემბერი 2005, თბილისი, თბილისის სახელმწიფო კონსერვატორიის მრავალხმიანობის კვლევის ცენტრი, გვ. 242 – 254.
  50. მამადავითობის დღესასწაულის შესახებ ეთნოგრაფმა ნინო ღამბაშიძემ ასეთი რამ გვიამბო, ყოველკვირეული პოპულარული ჟურნალი “სარკე”, გვ. 28.
  51. ქართული ხალხური და საეკლესიო კალენდრების ურთიერთმიმართების საკითხისათვის, ჟურ. “რელიგია”, #10-11-12, 2006წ., გვ. 20-26.
  52. ქართული ტრადიციული სუფრის ლიტურგიული ბუნება (გიორგი გოცირიძესთან თანაავტორობით), ჟურ. “საქართველოს სიძველენი”, #10, თბ. 2007, გვ. 190-202.
  53. ევქარისტია ქართულ ტრადიციულ კულტურაში, ჟურ. დიალოგი, #2, 2006, გვ. 141-159.
  54. ქრისტიანობის გავრცელება მოციქულების მიერ, ჟურ. რელიგია, #1, 2007, გვ. 13-36.
  55. კლდის, ქვის და წყლის სიმბოლიკა წმ. დავით გარეჯელის ცხოვრების მიხედვით, კრ. ისტორიულ-ეთნოლოგიური ძიებანი, IX, გვ. 61-75.
  56. წმინდა იოანე ოქროპირი ქორწინების საიდუმლოს შესახებ, დიალოგი, აღმოსავლურ-დასავლური ქრისტიანული ჟურნალი, #1-2(6-7), 2007, გვ.132-140.
  57. `ენა, მამული, სარწმუნოება~ დმანისის რაიონის აზერბაიჯანელი მოსახლეობის ცხოვრებაში, კრ. ახალი და უახლესი ისტორიის საკითხები, #1 (3), 2008, გვ. 342-358.
  58. მცხეთის ჯვარი და საქართველოს გაქრისტიანების სამი ეტაპი, კრ. ქრისტიანულ-არქეოლოგიური ძიებანი, 1/2008, გვ. 449-464.
  59. ქართული ტრადიცია და ქალთა ღვთისმსახურება (ზოგადი მიმოხილვა), ჟურ. ანალები, ეძღვნება დავით მუსხელიშვილის 80 წლის იუბილეს, 2008, #3, გვ. 408-421. ასევე დაიბეჭდა კრ. რელიგიათმცოდნეობითი ძიებანი,  საქართველო: რელიგია და თანამედროვეობა, 2009, # 1-2, გვ. 174-184.
  60. ერთი ხალხური დღესასწაულის შესახებ ქართლში, ჟურ. რელიგია, #1, 2008, გვ. 90-94.
  61. წმინდა ნინო ქართულ ხალხურ ტრადიციაში, სამეცნიერო კრებული `წმინდა ნინო~, I, 2008, გვ. 398-403.
  62. ეთნოლოგია და ანალიტიკური ფსიქოლოგია, `ანთროპოლოგია მომავლის მეცნიერება?!~, სამეცნიერო კონფერენციის მოხსენებათა კრებული, 2008, გვ. 243-253.
  63. წმ. ანდრია პირველწოდებულთან დაკავშირებული ხალხური დღესასწაულები, ეთნოლოგიური კრებული I, 2008, გვ. 131-142.
  64. ხეთა თაყვანისცემა და მისი ზოგიერთი ეკოლოგიური ასპექტი საქართველოში, კრ. პასუხისმგებლობის ახალი განზომილება, 2008, გვ. 81-95.
  65. ქართული ტრადიციული სუფრის ლიტურგიკული ბუნება, სადიდებლები და სალხინო საგალობლები (გოგი გოცირიძესთან თანაავტორობით), კრ. ქართული მრავალხმიანობის III საერთაშორისო სიმპოზიუმი, თბილისის სახელმწიფო კონსერვატორია, 2008.
  66. შეხვედრა ბეთელში, საბა, საქართველოს კათოლიკეთა ყოველთვიური მაცნე, #6, ივნისი, 2008.
  67. მრავალჟამიერ, საბა, საქართველოს კათოლიკეთა ყოველთვიური მაცნე, #7, ივლისი, 2008.
  68. სწორფრობა-წაწლობის სპეციფიკისათვის, ჟურ. რელიგია, #1, 2009, გვ. 89-95 -#2, გვ. 86-95. Kკიდევ ერთხელ სწორფრობა-წაწლობის წესის შესახებ (სტატია შესწორებებითა და დამატებებით მეორედ დაიბეჭდა), ჟურ. ანალები, #5, 2009, გვ. 100-127(ინგლისური რეზიუმეთი, გვ. 122-124).
  69. ქრისტიანობის წარმართობასთან ბრძოლის ამსახველი ქართული ხალხური დღესასწაულები სამეგრელოში, Bulletin of AGIBAS, Amrican-Georgian Institute of Biblical and Archeological Studies, Tbilisi State University & Cornell University, 7, 2009, gv. 51-59.
  70. Армази и Капуниа – эллинизированные боги языческой Грузии, III международная научно-практическая конференсиа «Роль Греческой цивилизации в развитии в мировой культуре», центр Греческого языка и културы «ЭЛЛАС» и кафедра ЮНЕСКО  мировых культур и религииб Кыргизко-Российски Славянский университет, Бишкек-Афины, 2010, сс. 52-59.
  1. Алавердоба-грузино-кавказский-праздник, საერთაშორისო სამეცნიერო კონფერენცია `კავკასიის არქეოლოგია, ეთნოლოგია ფოლკლორისტიკა~, მოხსენებათა მოკლე შინაარსების კრებული, თბილისი, 2009 წლის 25-27 (რუსულ ენაზე), 2010, გვ. 387-390.
  2. `ერუმსალეთობა~-მიცვალებულთა მოსახსენებელი დღე თუშეთში, ჟურ. რელიგია, #1, 2010, გვ. 92-100.
  3. ვახტანგ ღამბაშიძე-ცხოვრება და მოღვაწეობა, კრ. ახალი და უახლესი ისტორიის საკითხები, #1(7), 2010, გვ. 200-226.
  4. ალავერდობა და მასთან დაკავშირებული ქართული ტრადიციები, ჟურ. AACADEMIA, 1/2010, გვ. 149-160.
  5. როგორ ცხოვრობდნენ მუცოში, ჟურ. `ისტორიისა და ეთნოლოგიის ინსტიტუტის შრომები, IX~, 2009, გვ. 308-333.
  6. ჯონ ჰილი, სახლი: გატეხილი და გამთელებული გულები (თარგმანი და კომენტარები), ანთროპოლოგიური კვლევანი, I, თბ., 2010, გვ. 299-322.
  7. თინა ოჩიაურს, ისტორიულ-ეთნოლოგიური ძიებანი, XII, თბ., 2010, გვ. 455.
  8. მანანა შილაკაძის გახსენება, ისტორიულ-ეთნოლოგიური ძიებანი, XII, თბ., 2010, გვ. 460.
  9. ხატის დიასახლისი, ქრისტიანულ-არქეოლოგიური ძიებანი III, გამ. `ახალი საქართველო~, თბილისი 2010 (დაიბეჭდა 1912 წელს). იგივე სტატია: “Khatis Diasakhlisi” or Hostess of Shrune in Khevsureti-The Eastern Highland of Georgia,” ინგლისურ ენაზე დაიბეჭდა ჟრ. ანალებში,Kგამ. უნივერსალი, გვ. 399-404.
  10. “ექო საქართველოდან”, ჟურნალი `მუსიკა~,  2012, #2.
  11. ქართულ-აზერბაიჯანული რელიგიური ურთიერთობები ქვემო ქართლში დმანისის რაიონის მაგალითზე, კრებ. ახალი და უახლესი ისტორიის საკითხები, გამ. უნივერსალი, თბ., 1 (11), 2012, გვ. 253-267.
  12. ქართული ხალხური კალენდრის ზოგადმსოფლმხედველობრივი მხარეები და ზოგიერთი მახასიათებელი ნიშნები, კრ. ისტორიისა და ეთნოლოგიის ინსტიტუტის შრომები, XII-XIII, 2012/2013, თბ., თსუ, 2014, გვ. 445-458.
  13. ხალხური სარწმუნოების კვლევის ზოგიერთი პრობლემა და მეთოდოლოგია, კრ. ისტორიისა და ეთნოლოგიის ინსტიტუტის შრომები, XII-XIII, 2012/2013, თბ., თსუ, 2014, გვ. 459-466. იგივე ნაშრომის გავრცობილი ვარიანტი დაიბეჭდა კრ. ქრისტიანულ-არქეოლოგიური ძიებანი, გამ. ახალი საქართველო, თბ., 5/2012 (გამოვიდა 2014 წელს), გვ. 252-269.
  14. ჭვენიერობის დღესასწაული და მასთან დაკავშირებული ტრადიციული მუსიკა (ნინო მახარაძესთან თანაავტორობით), ტრადიციული მრავალხმიანობის მეექვსე საერთაშორისო სიმპოზიუმი, მოხსენებები 24 – 28 სექტემბერი 2012, თბილისი, თბილისის სახელმწიფო კონსერვატორიის მრავალხმიანობის კვლევის ცენტრი, 2014, გვ. 245-260.
  15. ენკენია, საქართველო. ენციკლოპედია, ტ. 3, თბ., გამომცემლობა ქართული ენციკლოპედიის ი. აბაშიძის სახ. მთავარი სამეცნიერო რედაქცია, 2014, გვ. 15.
  16. ვარდობა, საქართველო, ენციკლოპედია, ტ. 3, გამომცემლობა ქართული ენციკლოპედიის ი. აბაშიძის სახ. მთავარი სამეცნიერო რედაქცია, თბ., 2014, გვ. 172-173.
  17. `მზე შინა და მზე გარეთა~ (ეთნოლოგიური ძიებანი), კრ. ანალები, #11, გამ. უნივერსალი, 2015, გვ. 225-251, სტატია გამოქვეყნებულია ინგლისურ ენაზეც, გვ. 465-484. აქვეა დაბეჭდილი სრული სტატია ინგლისურ ენაზე: Folk Poem “Mze Shina da Mze Gareta” (Ethnological research), pp. 465-484.
  18. კიდევ ერთხელ ალილოსა და ჭონას ურთიერთკავშირის შესახებ, კრ. ანალები, #11, გამ. უნივერსალი, 2015, გვ. 252-269.
  19. ნ. ღამბაშიძე (ქ. ალავერდაშვილთან და ნ. აბაკელიასთან თანაავტორობით), ტრადიციული სადღესასწაულო კალენდარი, კრ. ქართველები, გამ. ნაუკა, მოსკოვი, 2015, გვ. 600–615 (რუს. ენაზე). ქართულ ხალხურ დღეობათა კალენდარი (ავტორები იგივე), ქართველები, ყველაფერი ქართველთა კულტურისა და ეთნოსის შესახებ, გამ. Pპალიტრა, 2016, გვ. 526-536.
  20. ქართლის ცხოვრების ერთი ადგილის გაგებისათვის, კრებ. ახალი და უახლესი ისტორიის საკითხები, გამ. უნივერსალი, თბ., 2 (17), 2015, გვ. 312-317.
  21. სოფელ გერგეტის სამი სალოცავი (ყველაწმინდა, წმ. გიორგი, წმ. ნინო), ჟურ. ანალები, გამ. უნივერსალი, #12, 2016, გვ. 471-505.
  22. ხალხური დღესასწაული `შობის ბებია~, კავკასიის ანთროპოლოგია და ეთნოლოგია, საერთაშორისო კონფერენციის მასალები ეძღვნება აკადემიკოს მალხაზ აბდუშელიშვილის 90 წლისთავს, თსუ გამომცემლობა, თბილისი, 2016, გვ. 120-123.
  23. ეკლესიისა და ხალხური სარწმუნოების ურთიერთობა საეკლესიო კრებების და ისტორიული დოკუმენტების მიხედვით, კრებ. ახალი და უახლესი ისტორიის საკითხები, გამ. უნივერსალი, თბ., 1 (18), 2016, გვ. 243-256.
  24. ქალების სალოცავები ხევში საარქივო მასალების მიხედვით (ქ. ალავერდაშვილთან და ნ. ზაზანაშვილთან თანაავტორობით), კრ. საერთაშორისო კონფერენცია `არქივთმცოდნეობა, წყაროთმცოდნეობა, სიძველეთმცოდნეობა-ტენდენციები და თანამედროვე გამოწვევები~, 1-3 სექტემბერი, 2016, კონფერენციის მასალები, დაიბეჭდა გამ. სეზანში, თბ., 2017, გვ. 216-225.
  25. Women’s Position in Religiouse Life of Georgia and Its Peculiarities, Chief-editors:HU Jian-sheng, Shanghai Jiao Tong University, China,YE Shu-xian, Shanghai Jiao Tong University, China,WANG Jie, Zhejiang University, China, Laurie J Wolf, College of William and Mary, USA, Eric J. Abbey, Oakland Community College, USA, Carolina Conte, Jacksonville University, USA Journal of Literature and Art Studies,Volume 7, David Publishing Company, Number 9, September 2017 (Serial Number 70), NY, pp. 1177-1182.
  26. Christianization of Georgia in Georgian Folklore and Religious Beliefs, Interdisciplinarity of Religious Studies: Interaction of Culture, History, Religion Edited by: Tarik Ziyad Gulcu, IRF Press Warsaw 2017, pp. 21-28.
  27. Vine and Woman—One of the Cardinal Symbols of Georgian Identity (Ethnological Research), editorial board: Bishnu Charan Barik, Carlos de la Puente Viedma, Irlys Alencar Firmo Barreira, Layachi Anser, Lin Mei-Ling, Marie-Chantal, Marisa Malagoli Togliatti, Monsieur Pascal Duret, Sociology studies, Volume 7, Number 5, May 2017 (Serial Number 72), David Publishing Company, pp. 285-291. ვაზი და ქალი-ქართველთა თვითშეგნების ერთ-ერთი კარდინალური სიმბოლო (ეთნოლოგიური ძიებანი), ანალები, # 16, 2019, 230-233,
  28. პირიმზე ფუძის ანგელოზი-გუდამაყრის მთავარი სალოცავი, ჟურ. ანალები, გამ. უნივერსალი, #13(2018).
  29. კვართი და სვეტიცხოველი – ქართველთა ქრისტიანული მსოფლმხედველობის ქვაკუთხედი, სვეტიცხოველი სამეცნიერო კონფერენციის მოხსენებათა კრებული, 2017 წლის 9-10 ოქტომბერი, თბილისი, 2018. გვ. 99-104.
  30. ანდრია მოციქულის ქადაგება ქართული ხალხური ტრადიციის მიხედვით სამცხეში, ისტორიისა და ეთნოლოგიის ინსტიტუტის შრომები, XIV-XV, თბილისი, 2016-2017, გვ. 541-551.
  31. George in Georgian Mythology, Religious and Musical Traditions (co-author Nino Makharadze) in Gordana Blagojević (ed.), The Feast of Saint George: Different Cultural Contexts and Traditions, (Belgrade: Artprint Media, Novi Sad, 2018), pp.9-25.
  32. Нино Гамбашидзе, Моздокская икона пресвятой Богородицы-святыня Кавказа (с. 405-410)/ ნინო ღამბაშიძე, მოზდოკის ღვთისმშობელი-კავკასიის სიწმინდე (გვ. 411-416), ჟურ. ანალები, გამ. უნივერსალი, #14, 2018.
  33. ნინო ღამბაშიძე, ნანა ბახსოლიანი, შუმერული ბაბბარ თუ ქრისტიანული წმინდა ბარბარე? ფილოსოფიურ-თეოლოგიური მიმომხილველი # 7-8/2018, თბილისი: თსუ გამომცემლობა.
  34. ნინო ღამბაშიძე, ნინო მახარაძე, ქართული საწესო სიმღერა და მასში ასახული მითი, გვ. 85-100, ტრადიციული მრავალხმიანობის მეცხრე საერთაშორისო სიმპოზიუმი, მოხსენებები, 30 ოქტომბერი – 3 ნოემბერი, 2018, თბილისი, საქართველო, 2018https://drive.google.com/file/d/1a60FlSfr9_ZrjwCuXA7emIIk3PsMVUd-/view.
  35. ლაშარობა თუშეთში, ანალები, # 16,? 2019, გვ. 344-361.
  36. Nino Gambashidze,Vakhtang Nozadze, Georgian Majical Fairy Tail and the Psychology of Initiation, ნინო ღამბაშიძე, ვახტანგ ნოზაძე, ქართული ჯადოსნური ზღაპარი და ინიციაციის ფსიქოლოგიური მხარეები (379-388გვ.), 2020, თსუ გამომცემლობა, XIV საერთაშორისო სიმპოზიუმის მასალები – აბრეშუმის გზის ქვეყნების ფოლკლორი, https://www.tsu.ge/ka/publishing-house/single/1267
  37. მცხეთის საკრალურობა ქართველთა რწმენასა და რიტუალებში, სამეცნიერო კონფერენცია პროექტი „მუზეუმი და კულტურული მემკვიდრეობა“ მასალები, საქართველოს კულტურული დაცვის სააგენტო, 2021გვ. 658-668.
  38. ქვათა თაყვანისცემა მესხეთში, 2021, ჟურ. ანალები.
  39. “IRRATIONAL THERAPY” – MYTH, RITUAL, BELIEF (STUDIES IN THE PSYCHOLOGY OF RELIGION ON THE EXAMPLE OF INFECTIOUCS DISEASES)/“ირაციონალური თერაპია” – მითი, რიტუალი, რწმენა (ძიებანი რელიგიის ფსიქოლოგიაში ინფექციური დაავადებების მაგალითზე), HISTORY, ARCHAEOLOGY, ETHNOLOGY /ისტორია, არქეოლოგია, ეთნოლოგია, 2021, VI, გვ. 264-275, http://www.sciencejournals.ge/index.php/HAE/article/view/189.
  40. THE “PILGRIMAGE “ OF THE DECEASED SOULS TO THE WORLD OF HUMANS – AN EXAMPLE OF DEALING WITH TRAUMA OF DEATH IN GEORGIAN TRADITION მიცვალებულთა “მომლოცველობა” საიქიოდან სააქაოში – სიკვდილის ტრავმასთან ბრძოლის მაგალითი ქართულ ხალხურ ტრადიციაში, HISTORY, ARCHAEOLOGY, ETHNOLOGY/ ისტორია, არქეოლოგია, ეთნოლოგია, 2020, 4, გვ. 87-94; http://www.sciencejournals.ge/index.php/HAE/article/view/67
  41. Tsetskhijvroba and Some Opinions Connected to it/ „ცეცხლიჯვრობა და მასთან დაკავშირებული ზოგიერთი მოსაზრება, 2021, V, გვ. 160-170, http://www.sciencejournals.ge/index.php/HAE/article/view/132.
  42. GEORGIAN GREEK “MYTHOLOGICAL RELATIONS” ON THE EXAMPLE OF ONE WEST GEORGIAN FOLK FESTIVAL / ქართულ ბერძნული „მითოლოგიური ურთიერთობები“ ერთი დასავლურქართული ხალხური დღესასწაულის მაგალითზე, No VII (2022), გვ. 262-278. HISTORY, ARCHAEOLOGY, ETHNOLOGY /ისტორია, არქეოლოგია, ეთნოლოგია
  43. MOTHER OF GOD PROTECTOR AND INTERCESSOR OF GEORGIA AND GEORGIANS’ MENTALITY ღვთისმშობლისადმი წილხვდომილობა და ქართველთა მსოფლმხედველობა, III (2020), გვ. 118-126, co-author L. Melikishvili. HISTORY, ARCHAEOLOGY, ETHNOLOGY /ისტორია, არქეოლოგია, ეთნოლოგია.
  44. Meta Myth and a symbol reflected in Ornament/მეტა მითი და ორნამენტში ასახული სიმბოლო, Ars Georgica, elektronic magazine. Serie Modern and Contemporary Art, ISSN, 1512-4088, https://georgianart.ge/index.php/ka/component/content/article/309.html?ed=24, 2022./ https://new.georgianart.ge/magazine/2022%20(I%20%E1%83%9C%E1%83%90%E1%83%AC%E1%83%98%E1%83%9A%E1%83%98)/25
  45. „მამის კომპლექსის მაგალითზე დანახული წარსულსა და აწმყოს შორის მოქცეული ტრადიცია“, გვ. 139-153/ IN BETWEEN PAST AND PRESENT – ETHNO-PSYCHOLOGICAL REFLECTIONS ON TRADITION GEORGIA, საქართველოს მეცნიერებათა ეროვნული აკადემია, საქართველო, თბილისი 2023, 28-42.
  46. როგნედა ღამბაშიძე-ცხოვრებისა და მოღვაწეობის ზოგიერთი ეპიზოდი (თ. ციციშვილთან თანაავტორობით), ტერმინოლოგიის საკითხები,V, 2022-2023, გვ. 431-436.

წიგნები:

  1. ქართულ ხალხურ დღეობათა კალენდარი, თანაავტორი, გამომცემლობა “კრიალოსანი”, 1991 წ.
  2. ახალწლის დღეობათა ციკლი აღმოსავლეთ საქართველოს მთიანეთში (ერწო-თიანეთი), გამ. “მემატიანე”, 2004 წ.
  1. საქართველოს სულიერი საუნჯე, გამ. “ხელოვნება”, თანაავტორი, 2005 წ.
  2. ქართული ხალხური და საეკლესიო დღესასწაულები, გამ. ციცინათელა, თბილისი, 2011.
  3. აღმოსავლეთ საქართველოს მთიანეთის ტრადიციული კულტურა (გუდამაყრის, ხევის, თუშეთის სალოცავები) (ქეთევან ალავერდაშვილი თანაავტორი), თბილისი, მერიდიანი, 2018.
  4. “წაწლობა ლაშარელაო, მოგონილია შენია.” ხევსურული სწორფრობა და ფშაური წაწლობა. ქალ- ვაჟთა ურთიერთობის ნორმები ქორწილამდე(თანაავტორები- ლია მელიქიშვილი, მარინა კანდელაკი), თბილისი, 2022, გამომცემლობა ” მწიგნობარი”.
  1. 1985, 1987, 1989, 1999, 2000 – ივ. ჯავახიშვილის სახ. ისტორიისა და ეთნოლოგიის საინსტიტუტო კონფერენციები.
  2. 2000 – სიმპოზიუმი “ქუთაისური საუბრები – VII”, ქუთაისი.
  3. 2000 წლის 11-17 ოქტომბერი – საერთაშორისო სიმპოზიუმი “ქრისტიანობა: წარსული, აწმყო, მომავალი”, თბილისი.
  4. 2002 – საერთაშორისო სამეცნიერო კონფერენცია “კავკასიის არქეოლოგია (IV) და ეთნოლოგია (III)”, თბილისი.
  5. 2004 წლის თებერვალი – ქრისტიანული კვლევის საერთაშორისო ცენტრის მიერ მოწყობილი საერთაშორისო კონფერენცია “ეკლესია და საზოგადოება რწმენა ჩვენს ცხოვრებაში”, თბილისი.
  6. 2004 წლის შემოდგომა – ტრადიციული მრავალხმიანობის II საერთაშორისო სიმპოზიუმი, 4-7 თებერვალი, თბილისი.
  7. 2004 წლის 13-14 ნოემბერი – მეცნიერების ფონდის “უდაბნო” დაარსებიდან 10 წლისთავისადმი მიძღვნილი დარგთაშორისი კონფერენცია “ქართულ სიძველეთა კვლევის უახლესი შედეგები”, თბილისი.
  8. 2005 წლის 24-26 ნოემბერი – საქართველოში ქრისტიანობის გავრცელების 20 საუკუნისადმი მიძღვნილი საერთაშორისო სიმპოზიუმი – “ქრისტიანობა ჩვენს ცხოვრებაში – წარსული, აწმყო, მომავალი”, თბილისი.
  9. 2007 წლის 10-11 მაისი – საქართველო: რელიგია და თანამედროვეობა, მეორე საერთაშორისო სიმპოზიუმი რელიგიათმცოდნეობაში, თბილისი-წეროვანი.
  10. 2009 წლის 21 – 23 ნოემბერი, 2009 წლის 27-28 მარტი, ბიშკეკი – ბერძნული ცივილიზაციის როლი მსოფლიო კულტურის განვითარება.
  11. 2009 – საერთაშორისო სამეცნიერო კონფერენცია `კავკასიის არქეოლოგია, ეთნოლოგია, ფოლკლორისტიკა~.
  12. 2011 წლის 31 ოქტომბერი – 5 ნოემბერი, საერთაშორისო კონფერენცია:
  13. ”Caucasus Conflict, Culture”, ერთ – ერთი პანელის წამყვანი.
  14. 2012 წლის 24–28 სექტემბერი – ტრადიციული მრავალხმიანობის მეექვსე საერთაშორისო სიმპოზიუმი, თბილისი.
  15. 2014 წლის 18-19 ივნისი – II ეთნოლოგიური სამეცნიერო კონფერენცია: `ქართული სიტყვიერი და მუსიკალური ფოლკლორის ურთიერთმიმართების საკითხები~, მიეძღვნა პროფესორ ზურაბ კიკნაძის დაბადების 80 და პროფესორ იოსებ ჟორდანიას დაბადების 60 წლისთავს, 18-19 ივნისი, ილიას სახელმწიფო უნივერსიტეტი.
  16. 2015, 17-19 აპრილი – საერთაშორისო მუსიკოლოგიური კონფერენცია: მუსიკალური იდენტობა და კულტურათა გზაჯვარედინი.
  17. 2015, 11 მაისი – მანანა ანდრიაძის ხსოვნისადმი მიძღვნილი ერთობლივი სამეცნიერო კონფერენცია: საეკლესიო და თეორიული მუსიკის პრობლემები.
  18. 2016, 30 მაისი – 1 ივნისი – ივანე ჯავახიშვილის ისტორიისა და ეთნოლოგიის ინსტიტუტი, ივ. ჯავახიშვილის დაბადებიდან 140 წლისთავისადმი მიძღვნილი საერთაშორისო სამეცნიერო კონფერენცია.
  19. 2016, 30-31 ივლისი, ბათუმი – International Conference “Modern Tendencies of Forming The Global Community”.
  20. 2016, 1-3 სექტემბერი – საერთაშორისო კონფერენცია არქივთმცოდნეობა, წყაროთმცოდნეობა, სიძველეთმცოდნეობა-ტენდენციები და თანამედროვე გამოწვევები.
  21. 2016, 26-27 ოქტომბერი, თბილისი – საერთაშორისო სამეცნიერო კონფერენცია კავკასიის ანთროპოლოგია და ეთნოლოგია, International Scientific Conference Anthropology and Ethnology of the Caucasus.
  22. 2017, 4 მარტი, ლონდონი, დიდი ბრიტანეთი – International Symposium on Gender Studies “Crossing Borders: Gender, Sexuality and Culture” organized by Interdisciplinary Research Foundation– Women’s Position in Religious life of Georgia and Its Peculiarities.
  23. 2017, 25-28, მაისი, სიენა, იტალია – Conference: Music, Festivals, Heritage iena Jazz Archive, Italy, 25-28 May 2017.
  24. 2017, 25 აგვისტო, ვარშავა, პოლონეთი – რელიგიური კვლევების საერთაშორისო კონფერენცია.
  25. 2017, 5-8 ოქტომბერი, სიეტლი, აშშ, ცენტრალური ევრაზიული კვლევების საზოგადოების მე-18 ყოველწლიური კონფერენცია.
  26. 2017, 9-10 ოქტომბერი, თბილისი – სვეტიცხოვლისადმი მიძღვნილი კონფერენცია.
  27. 2017, საერთაშორისო კონფერენცია „არქივთმცოდნეობა, წყაროთმცოდნეობა-ტენდენციები და გამოწვევები“.
  28. 2018, 30-31 მაისი, 1 ივნისი, თბილისი – მუზეუმის საერთაშორისო დღისადმი მიძღვნილი V სამეცნიერო კონფერენცია „მუზეუმი და კულტურული მემკვიდრეობა.“
  29. 2018, 30 აგვისტო-2 სექტემბერი, ავინიონი საფრანგეთი –ევროპის IV კონგრესი ანალიტიკურ ფსიქოლოგიაში. უცნობისა და ნაცნობის დაახლოვება თანამედროვე ევროპაში. კულტურული, კლინიკური და თეორიული პერსპექტივები. მონაწილე.
  30. 2018, 20-22 სექტემბერი, თბილისი – საერთაშორისო კონფერენცია „არქივთმცოდნეობა, წყაროთმცოდნეობა-ტენდენციები და გამოწვევები“, წიგნის- ნ. ღამბაშიძე, ქ. ალავერდაშვილი, „აღმოსავლეთ საქართველოს ტრადიციული კულტურა (გუდამაყრის, ხევის, თუშეთის სალოცავები)“ – პრეზენტაცია.
  31. 2018, 26-27 ოქტომბერი, ბათუმი, გიორგი გარაყანიძის სახელობის ფოლკლორული და სასულიერო მუსიკის ბათუმის XIII საერთაშორისო ფესტივალი.
  32. 2018, 30 ოქტომბერი – 3 ნოემბერი, ტრადიციული მრავალხმიანობის მეცხრე საერთაშორისო სიმპოზიუმი, თბილისი.
  33. 2019, 6 ივნისი, თბილისი – საქართველოს მთიანეთის ტრადიციული ყოფა და სიძველეები, ისტორია და თანამედროვეობა.
  34. 2019, 7 ივნისი, თბილისი -International conference on the Role of the typical food products in fostering local and inclusive sustainable economic development. Results of the terroir products identification in Mtskheta-Mtianeti administrative and Tusheti historic region.
  35. 2019, 26-28 სექტემბერი, თბილისი, საერთაშორისო კონფერენცია არქივთმცოდნეობა, წყაროთმცოდნეობა – ტენდენციები და გამოწვევები.
  36. 2021, 23-24 სექტემბერი, თბილისი, საერთაშორისო კონფერენცია არქივთმცოდნეობა, წყაროთმცოდნეობა – ტენდენციები და გამოწვევები.
  37. 2022, 30, 31 მაისი-1 ივნისი, სამეცნიერო კონფერენცია „ორნამენტი და კულტურა“, თბილისი.
  38. 2022, 6-10 Jun, virtual conference of Royal Anthropological Institute, “Anthropology, Al and the Future of Human Society”, co-organizers: The British Science Fiction Association, Future Anthropologies Network, European Association of Social Anthropologists.
  39. 2022, 8-10 სექტემბერი, თბილისი, საერთაშორისო კონფერენცია- არქივთმცოდნეობა, წყაროთმცოდნეობა-ტენდენციები და გამოწვევები.
  40. 1-2 მაისი, 2023, თბილისი, კონფერენცია „აკვნის ნანები“.
  41. 2023, 21-23, სექტემბერი, თბილისი, VIII საერთაშორისო კონფერენცია არქივთმცოდნეობა, წყაროთმცოდნეობა.
  42. 2024, თბილისი, ტერმინოლოგიის საერთაშორისო კონფერენცია, თბილისი.
  43. 2024, 10-12 ოქტომბერი, თბილისი, IX საერთაშორისო სამეცნიერო კონფერენცია-არქივმცოდნეობა, წყაროთმცოდნეობა-ტენდენციები და გამოწვევები.